Wie zijn wij?
Begonnen als vader en zoon met een hobby: Driften. Moeders reed dagelijks een BMW 330i (E46), welke in een ongeval van achter aangereden werd, en door de verzekering werd de auto economisch total loss verklaard. Met het oog op het beginnen met driften werd het ‘wrak’ behouden, en omgebouwd tot driftauto.
Snel liep dit uit de hand, en werd de auto omgebouwd naar ‘competitie’-spec, hoewel in een basis-vorm. Volle rolkooi, onderstel, lock-kit, en inschrijven maar voor de Nürburgring Drift Cup. Na een aantal rondes, en wat betrouwbaarheids-issues, kwam er een kleine zoektocht naar wat meer vermogen. Modificeren was het probleem niet, maar software aanpassingen kunnen erg duur zijn, zeker in het geval van trail-and-error, waarbij je aan het aanpassen blijft.
Zodoende werd er gestudeerd om dit in ‘eigen huis’ te doen. De M54B30 in de E46 werd voorzien van een M50B25 inlaatspruitstuk, de cilinderkop werd gevlakt en gepoort, en in combinatie met de open uitlaat en eigen kunnen van software aanpassingen draaide deze auto ongeblazen 285pk op de dyno.
Nu jaren, en een hoop klanten verder, is het aantal Siemens MS42 en MS43 die wij in handen hebben gehad al lang niet meer op 2 handen te tellen. en hebben wij veel mensen zien komen, en met een brede glimlach naar huis zien gaan.
Hoff Performance is uit deze hobby ontstaan, en is daarbij nog steeds te zien als een uit de hand gelopen hobby. Wegens het hebben van een full-time baan, is Hoff Performance voor ‘erbij’. Dit is uiteraard geen ramp, maar houdt wel in dat wij werken in ‘vrije tijd’. Afspraken zullen dus veelal doordeweeks in de avonden, of in de weekenden zijn. Ook het leveren van onderdelen kan wegens het niet hebben van voorraad, een aantal dagen duren, afhankelijk van de levertijd van de leveranciers. Houdt hier rekening mee!